Citações de Beira de Estrada: Roma [2005/2007] [1]

08:03

Estava a fazer a crítica da série e a ver umas quotes na wikipédia que me apetecia tremendamente colocar aqui quando me passou aqui uma coisa pela cabeça... e se eu fizesse uma rubrica de citações? Sim, eu já pus várias aqui no blog, mas porque não tornar isto numa rubrica de periodicidade mal definida?

Eu gostei da ideia, e porque não sou lá muito boa com nomes, digamos que ficou com o nome provisório de "Citações de Beira de Estrada" (ganhando ao nome Citações de Elevador e Citações de Taberna).

Hoje, e como acabei de ver e criticar a série, a rubrica é destinada a... é isso mesmo:


ROMA!

Antes de prosseguir quero apenas dar umas informações:
1 - todas as citações são retiradas integralmente da wikipédia e do IMDb, pelo que qualquer erro não é da minha responsabilidade;
2 - como não tenho paciência de traduzir, e com a tradução perder-se-ia metade da piada e dos duplos sentidos da coisa todas as citações estão em inglês;
3 - a linguagem contida nestas citações poderá ser inadequada para certas faixas etárias e/ou pessoas com sensibilidade elevada. A continuação da leitura deste tópico é feita, assim e a partir daqui, por vossa conta e risco.


Titus Pullo: [on returning to Rome] Here I come, girls! I'm gonna drink all the wine, smoke all the smoke, and fuck every whore in the city!

---

[Mark Antony, when discussing terms of Caesar's return to Rome]
Pompey: He sits alone in Ravenna with one mutinous skeleton of a legion and he dares to dictate terms to me!?.
Mark Antony : Caesar has many more legions than the Thirteenth.
Scipio: Yes, on the far side of the Alps.
Mark Antony: Winter does not last forever. Spring comes. Snows melt.
Scipio: That is a threat!
Mark Antony : No, I assure you, that is no threat. Snows always melt.

---

Mark Antony: [to Atia] I had not realized until now... what a wicked old harpy you are.

---

Titus Pullo: This is cack, this is! I'm wet through!
Lucius Vorenus: We're perfectly safe - a very favorable offering was made to Triton before we left.
Pullo: Well, if Triton can't keep me drier than this, he can suck my cock!
[Ship's mast breaks]
Vorenus: Pullo, when will you learn to keep your fat mouth shut?!

---

Mark Antony [about punishing Vorenus and Pullo]: I really think you should reconsider. 
Gaius Julius Caesar: Anyone else, certainly. But those 2 - they found my golden standard and survived a storm that killed an army. Now they come face to face with Pompay Magnus. They have powerful Gods on their side. And I will never kill a man with such powerful friends.

---

Niobe: [with admiration while helping Lucius put on his magistrate's toga] Look at you.
Titus Pullo: You look like laundry.

---

Gaius Julius Caesar: [evaluating his chances against Pompey's more numerous legions] Our men must win or die. Pompey's men have... other options. 

---

Marc Antony: I'm glad you're so confident. Some would call it hubris.
Caesar: It's only hubris if I fail.

---

Caesar: [of an assassinated political opponent]I didn't know he existed until he didn't.

---

Atia of the Julii: [concerning Servilia's invitation] Why would she want to see me? She hates me! 
Mark Antony: So do I; that's no bar to friendship. 

---

[Before the Battle of Philippi]
Brutus: Heavens, I entirely forgot! Today's your birthday, isn't it?
Cassius: Is it? I believe you're right.
Brutus: [shakes his hand] Happy Birthday. Sorry there's no cake.
Cassius: Next year, eh? You bake me an extra big one.
Brutus: I shan't forget.
Cassius: No cinnamon, it makes me sneeze.

---

Livia: Excuse me?
Atia: Yes?
Livia: Oh, I don't mind really, but it is really I who should go first. If you consult the priests, I'll think you'll find the wife takes precedence.
Atia: I don't give a fuck what the priests say. I'll not let a vicious little trollop like you walk ahead of me. I go first.
Livia: I take no offense, of course. You are not yourself.
Atia: I know who you are. I can see you. You're swearing now that, someday, you'll destroy me. Remember that far better women than you have sworn to do the same. Go look for them now.

You Might Also Like

0 comentários

Fazer comentários não causa alergia e não demora mais do que uns minutos e, em muitos casos, é o suficiente para me fazer feliz pelo menos por um dia. Então tentem não ser preguiçosos e comentar, sim?
Sob circunstância alguma serão aceites comentários que demonstrem falta de respeito e/ou educação. Fazer uma crítica construtiva e fundamentada é um exercício saudável, não custa nada experimentar.
Comentários do género "eh eh, segue-me, isto é tão giro, yupii!" e outros sem qualquer relação com o conteúdo do blog serão imediatamente apagados e a pessoa que os fizer terá azar nos próximos 7 anos.
Tirando os avisos acima, sintam-se à vontade para comentar e façam uma bloguer feliz! ^.^

Popular Posts

Like us on Facebook

O layout deste blog é da total imaginação, criatividade e responsabilidade da Blue - Supermegafoxyawesomehot - Storm, que será paga atempadamente em reservas de chocolate. Thank you, you lovely Lady!

Flickr Images